دریافت-بررسی و مقایسه میزان اضطراب-

هم اکنون فایل با موضوع .بررسی و مقایسه میزان اضطراب. آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید./مقاله بررسی و مقایسه میزان اضطراب,,تعریف مفهومی و عملیاتی اضطراب,تعریف عملیاتی اضطراب امتحان,تعریف مفهومی اضطراب امتحان,تعریف نظری اضطراب,تعریف اضطراب با ذکر منبع,تعریف عملیاتی استرس؟,تعریف عملیاتی افسردگی/بررسی و مقایسه میزان اضطراب/31011816/ckl

دانلود فایل کامل بررسی و مقایسه میزان اضطرابدر قالب فایل word و متشکل از 50 صفحه قابل ویرایش

بخشی از محتوا ::

فصل اول
مقدمه :قرن حاضر قرن فن‌آوري، قرن اضطراب و قرن پيچيدگي‌‌هاست كه هر كدام انسان را مخاصره كرده‌اند. در ميان اين گرداب، آن چه از انسان امروزي انتظار مي‌رود دانش آموزي و كنار آمدن با پيچيدگي‌هاي دنياست. اين پيچيدگي، انسان امروزي را بر آن داشته تا با آن كنار آيد و براي كنار آمدن بر اين وضع، از مكانيزم تعادل حياتي سود مي‌جويد. انسان مجموعه‌اي از هيجانات است كه براي مقابله با اين پيچيدگي‌ با آنها توسل مي‌جويد. در اين ميان اضطراب مشهود و بارز است.
همه ما از معناي واژه اضطراب و چگونگي احساس‌مان در زماني كه مي‌گوييم مضطربيم، تصور كلي داريم. ما مي‌توانيم تا حدي در مورد تجربه‌ دروني مرتبط با چنين احساس‌هايي هم داستان‌ باشيم. جدا از نظريه‌‌پردازيهاي كه در مورد اضطراب شده، اضطراب نقش يك علامت خطر را مبني بر اين كه جريان بر وقف مراد نيست براي فرد ايفا مي كند. در اين تلاطم قرن، نقش انسان بر كسب دانش رقم زده است. انسان دانش را كسب كرده و به پيش مي‌رود و هرچه مي‌آموزد در انبار ذهن خويش آنها را اندوزش مي‌كند.

انسان در عصر پراضطراب به پيش مي‌رود و علم مي‌آموزد ولي ارتباط مخزن اندوزش ذهني وي با اين هيجانات، او را با مشكلات عديده‌اي مواجه ساخته است. ارتباط بين هيجانات و حافظه بسيار پيچيده است؛ زيرا اين دو در بسياري از زمينه‌ها با يكديگر روابط متقابل دارند( خداپناهي، 1376).به هر حال اضطراب به منزله بخشي از زندگي هر انسان، در همه افراد در حد اعتدال آميز وجود دارد و در اين حد به عنوان يك پاسخ سازش يافته تلقي مي‌شود، به گونه‌اي كه مي‌توان گفت اگر اضطراب نبود همه ما پشت ميزهايمان به خواب مي‌رفتيم، يا فقدان اضطراب ممكن است ما را مشكلات و خطرات قابل ملاحظه‌اي مواجه كند( دادستان، 1376). ولي با اين حال اضطراب مي‌تواند عملكرد شناختي را مختل سازد و بايستي اين پديده را در موسسات آموزشي مد نظر قرار داد. عملكرد يك دانش آموز در جلسه امتحان تحت تأثير اضطراب قرار مي‌گيرد، اين امر نبايد سبب شود فكر كنند يادگيري صورت نگرفته است، اين دانش آموز ممكن است، جواب سوال‌ها را به خوبي ياد گرفته باشد، اما اضطراب او باعث ناتواني‌اش در دادن جواب كامل سوال گردد( سيف، 1379).


مطالب دیگر:
📜تحقیق درباره معراج حضرت محمد (ص)📜تحقیق درباره کوبيسم 📜تحقیق درباره معرفي اجمالي استان فارس📜تحقیق درباره معلم نمونه و ايده آل از ديدگاه قرآن📜تحقیق درباره معماری چیست📜تحقیق درباره معنای توبه📜تحقیق درباره معني هنر📜تحقیق درباره مفهوم بانك اطلاعاتي 📜تحقیق درباره مفهوم مشاركت انتخاباتي در جامعه📜تحقیق درباره انسان و حیوان 📜تحقیق درباره مقیاس فارنهایت📜تحقیق درباره مقياس فارنهايت📜تحقیق درباره مكانيزم هاي اساسي تهاجم گياهان غير بومي 📜تحقیق درباره مکانیک سیالات📜تحقیق درباره ملاك هاي وابستگي به مواد مخدر 📜تحقیق درباره ملاكهاى گزينش كارگزاران در حكومت علوى📜تحقیق درباره منظور از حسابداري صنعتي📜تحقیق درباره مواقف قيامت 📜پاورپوینت مته و انواع آن📜مشکلات رایج DVD Writer و روش های رفع آنها📜چگونه فایل ها را درون عکس،ویدیو و آهنگ مخفی کنیم📜پاورپوینت ارتفاعات و کوههای ایران 📜پاورپوینت مرکز تجاری تفریحی منطقه آزاد تجاری اروند ( آبادان)📜پاورپوینت طراحی معماری 5 (مجتمع مسکونی)📜پاورپوینت مرمت امامزاده رودبند دزفول